panorama3

panorama3

štvrtok 14. júna 2012

Prvučičký quilt...

                  Krásny deň prajem všetkým, ktorí ste sa zatúlali na moju stránku a  poctili  ma svojou návštevou.
Mala som dnes v pláne, zavŕtať sa v záhrade, ale chvíľami stále prší, je moc mokro a zo západu sa k nám valí riadna búrka...
Tak Vás radšej oboznámim s mojím objavom, patchwork. Toto slovko " Patchwork" som prvýkrat počula asi pred šiestimi rokmi a keď som na internenete začala pokukovať po nejakých quiltoch, skoro som si oči vyočila na tu nádherúú...ktorú dokázali šikovní ľudia vytvoriť. To sa v mojom prípade vôbec nedalo odolať Za každú cenu som to musela skúsiť. Lenže vtedy sa mi zdá ...že ešte nebolo toľko dostupných návodov a postupov šitia tak sprístupnených ako teraz a tak som prvučičkú- prvú deku začala šiť takmer na kolene :-)) Nemala som ani šajnu o tom že existujú nejaké pomôcky na šitie patchworku pre zjednodušenie šitia a hlavne kvality práce ...Strihala som kúsky nožnicami, kreslila nepriehľadným pravítkom ktoré mi od ťahu kriedou odskakovalo ako povolila ruka :-)))) a nehovoriac o tom,  ak som chcela zarovnať ušitý sendvič, musela som si ho najprv nakresliť naokolo kriedou a potom ho obstrihať nožnicami...atď...je mi to teraz až hrôza len písať o tom.
                 A tento quilt v modrom pre moju dcérku, ktorý Vám tu teraz predstavujem, vznikol práve takto, strihaním, kriedou a  drevenným pravítkom :-)))) a samozrejme bez quiltovania (prešívania) aj to som vtedy ešte nevedela že sa to da takto ukončenu deku poprešívať. Quiltovala som iba kolmo a vodorovne.
Až neskôr som sa náhodou dostala na stránky art-mama a tam som sa vďaka milých tvoriliek naučila viac o patchworku a aj to,  že existuje niečo ako rezák, rezacia podložka a rôzne pravítka ktoré prácu fantasticky spríjemnia a uľahčia ako aj to spomínané konečné quiltovanie. Od zakúpenia týchto pomôcok som ušila už hodne quiltov a môžem povedať že je to obrovský rozdiel rezať a strihať :-))))) Ba čo viac, zase vďaka art-mame som sa dostala až k Bell ( Ivanke) vydavateľke  časopisu Marina a fantastickej žienke ktorá dokáže naučiť šiť aj úplneho laika a privedie  k tomu aj keby sa Vám vôbec nechcelo :-))) keď zhliadnete  podrobné postupy a prečítate si  texty popisu jej svojským opisom :-) ...musí sa to podariť.
A nakoniec vďaka Marine som sa dostala až tu k blogu, tvoreniu a milým dievčatkám, nám Marinkam, ktoré sa navzájom povzbudzujeme a dodávame chuť do tvorenia :-)))) Ďakujem Vám všetkým zúčastneným, že ste.........a prajem nám aby to vydržalo ešte veľmi dlho :-)

A toto je ten môj prvučičky- prvý quilt v živote...asi 5rokov do zadu :-))

Toto je v poradí moje druhé šitie quiltu a stále ešte bez pomôcok...


Aj toto ešte bez pomôcok ...ale už boli objednané a ja som netrpezlivo očakávala balíček :-))) 
Základný balíček pred rokmi došiel v poriadku a ja som si ho už od vtedy poriadne rozšírila ...teraz sa mi tvorí oveľa ľahšie a príjemnejšie :-)) Prajem Vám mojí milí, krásny deň a dotvorenia...

14 komentárov:

  1. To je nadhera!!!proste si šikovna a maš talent!všetko je presne a dokonale!maš u mna na blogu ocenenie tvojho krasne blogu!pa pekny den ada

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásné, krásné, krásné,přejem ti do budoucna hodně tvůrčích nápadů a těším se na tvé nové tvoření :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem krásne dievčatá... Aďka, Tebe aj za ocenenie :-) vážim si ho.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mery, keby si nenapísala, že je to tvoj prvý quilt, v živote by som na to neprišla! Keď si to takto krásne zvládla nožnicami a kriedou, si ozaj šikulka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Fiiiihaaaaaaaaaaaa ...tak ten modrý quilt som hádam ešte nevidela a veru si dobrá, toto šiť len s nožnicami ... to muselo trvať a bolieť ....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale ano Marti, videla si ho už určite na art mame...len nepamätáš :-) a ďakujeem.

      Odstrániť
  6. niečo prekrásne!!! :-D Mery, krásny deň aj Tebe a Tvojej rodinke! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Jej, to tak veľmi poteší že sa páči aj keď je v modrej farbe, totiž všimla som si že modra farba nieje veľmi v obľube. Hneď mám lepšiu náladu a idem kosiť moju milovanú záhradu :-)
    Vrelé dík všetkým za milé komentíky...pekný deň prajem, konečne dnes neprší a svieti slniečko.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. mne by sa tiež hodil do detskej izby v modrej farbe :-D....a aj u nás konečne svieti slniečko, tak nech sa dobre darí, papa :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ahoj Majka, po dlhšej pauze som si opäť našla čas na blogovanie a musím povedať, že z tých tvojich nových vecičiek padám na zadok :-) si šikulka!!! Ja som len teraz posunula od teba ocenenie ďalej a samozrejme som ho opätovne poslala aj tebe! Tvoja tvorba a príspevky sú veľmi milé! Pekný dník.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ďakujeem krásne Zdenka, som rada že som ho mohla dať aj Tebe, Ty si to určite tiež zaslúžiš.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. do tej deky som sa zaľubila na prvy pohľad ešte na AM

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Vážne?...to si ma ale potešila, dik :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...