panorama3

panorama3

sobota 13. septembra 2014

Ovocná koža ...

...sirupy šalviový a levanduľovo-timianový.
...
Na ovocnú kožu som sa odhodlávala dlho, ešte minulý rok, zdalo sa mi to veľmi zložite
a bála som sa výsledku.
Predvčerom na Pintereste som objavila parádnu ovocnú vysušenu kožtičku až sa mi slinky
zbehli a keďže moja záhrada ponúka momentálne veľa ovocia, konečne som sa do toho pustila.
Výsledok  ma náramne prekvapil, je to moc chutne a jednoduché.
...
Potrebujeme...
...  1 kg. malín ( moja koža ...zmes malín, černíc, jabĺčok.
...  1ks.banán na zahustenie 
...  1čl. stévie alebo 2-3 lyžičky medu.
...  a korenie podľa chuti, moja koža... kúsok strúhaného zázvoru a škorica.


Postup...
...vyšľahať ovocie, ( radšej som odšavnila, vadili by mi tam kostičky z černíc)
 Po vyšľahani alebo odšťavnení, zmes nalejem na
 mastný papier a plech, asi tak pol cm.vrstvu, treba dať pozor aby nevznikli dierky pri rolovaní
 potom praská. Najlepšie to ide s kuchynským štetcom. 
...
...
A sušiť v rúre pri 80tke približne 12 hod. Môj prípad bolo 13 hod.
...
Druhú kožku mam z jedného manga, jabĺčka, 2broskyň a banán. Korenie žiadne iba malú lyžicu
trstinového cukru.
...
Výsledok...
...
...
Koža sa da použiť všelijako, na ozdobu sladkých pohárov, alebo ju natrieť plnkou, zrolovať atď...
...
Sirupy.

...
Sirupy a limonády sú teraz veľmi IN,  ktorým dávam prednosť pred liekmi.
  Na záhradke mam aj bylinky takže som ich použila v čerstvom stave.
Dobre vieme že taký šalviový sirup priaznivo pôsobí na dýchacie cesty, 
proti chrípke, nachladeniu a viac Tu

 Potrebujeme...
...  pol l. vody
...  400g. cukru
...  dve hrste nasekanej čerstvej šalvie
Vodu prevaríme s cukrom pokiaľ sa neroztopí, hodíme tam šalviu varíme ďalej asi 2min.
a všetko necháme 24 hod. odstať. Potom precediť, zliať do fliaš. a udržiavať v chlade.
...
Levanduľovo-timianový sirup.
...
...1 L vody                    
...600 g cukru
...2ks.citrony, škorica a kúsok zázvoru ( postrúhať )

...
Všetko spolu povariť asi 3-4 min. ešte horúce precediť a zliať do vysterilizovaných fliaš. 
...
Záhrada...
Ranné kúpanie vtáčikov, bolo ich veľa ale som otvorila okno na fotenie a ostalo len 6... 
...
...
...
...

Na dnes všetko, prajem krásny zbytok predĺženého víkendu a ďakujem krásne za návštevu.

17 komentárov:

  1. vyzera to vsetko uzasne Majka a ta koza ma dostala. tiez sa na nu dlho odhodlavam a mysli ze tento tvoj prispevok ma povzbudil a nakopol. pozdravujem Ta a obdivujemtvoju sikovnost ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Merynko, teda ty naděláš práce, moc tě obdivuji! Vypadá to všechno moc zajímavě a úroda, kytičky na zahrádce nádherné! A taky miluji poozorovat na zahradě i v okolí ptáčky! Krásný podzim. Dana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To je opět novinek:-) No a ta koža, já na to koukala jako blázen, jsem to viděla prvně:-) Maruško, stejně jako Dana přeji krásný podzim plný inspirace a nádherných výtvorů:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Majuško,ešte opozdená gratulácia k sviatku .Pokochala som sa pohľadom na tvoju záhradu a tvoju vynaliezavosť.Všetko máš nádherné pre pokochanie oči aj pre odpočinok v krásnych slnečných dňoch ktoré máme na východe.Po čase som tu nazrela a všetko si popozerala.Nemám sa zdravotne dobre tak preto.Ešte že tie moje anjeliky ma zamestnávajú.Ale vonku,nič nemôžem robiť dokonca ani chodiť tak sakochám pohľadom na tvoju krásu.Pozdravujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Maruško vypadá to skvěle ..... u Tebe vždycky žasnu, jak jsi pilná hospodyňka a co všechno umíš:-))))
    Píšu komentář potřetí, tak snad se konečně uloží .....

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Mery, moc Tě zdravím a díky za super receptíky!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ty si usilovná včelička, nezaháľaš ani chvíľu, super sirupy i koža ! Pozdravujem , Marta.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Maruško, zdravím a smekám, kolik toho stihneš. Sirupy jsem letos nedělala, ale ještě nějaká šalvěj na sirup na zahrádce je, a tvoje nadšení se přeneslo i na mě, tak se do něj pustím. Děkuji za tvoje recepty, možná zkusím i tu ovocnou kůži, mám teď novou sušičku na ovoce a zeleninu a nemůžu si ji vynáchválit, tak by se to mohlo i podařit :-) Měj se krásně, a přeji krásné babí léto. Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Maruško, prostě nádhera, a umím si představit tu krásnou vůní při vaření všech těch sirupů a ovocného sušení, škoda, že jsi tak daleko hned bych si přišla přivonět :-), krásné dny.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ahoj Maruško, krásně se ti to povedlo, až se mi sliny sbíhají :-). Pěkný den Renáta

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Maruško, ta tvoje "koža" vypadá naprosto skvěle, to musí být koncentrovaná dobrota. A sirupy, hezky se chystáš na zimu! Fotky ze zahrady nádherné, jak vždy!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ahoj Maji, ovocná koža vypadá báječně a určitě itak chutná. Zásobu sirupů máš parádní. Taky jsem dělala, mi chutnají všechny , děcka mají nejraději mátový.
    Žluté růže jsou nádherné, taky jsem ji měla, ale letos bohužel odešla. Asi jsem ji měla na špatném místě. Vidím, že úrodu ovoce i zeleninky budeš mít ještě dobrou. U nás je plíseň, takže na záhoncích kromě mrkve , petržele a červené řepy nic není.
    Měj se krásně. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  13. waw... super kuzelne veci su tu... dakujem za recepty za kožu aj sirupy...pa Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Obdivujem ... krása ...
    a tá ovocná koža nemá chybu ... musím aj ja vyskúšať dáku stvoriť ... :)))
    pozdravujem ....
    L.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. no teda, klobúk dole ... koža vyzerá úžasne, sirupy sú zaujímavé a iste výborné... a tvoja záhrada - nemám slov. fakt veľmi , veľmi pekná a je odmenou za to, ako si sa jej venovala.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Majka Ty si neskutočná. Samé recepty na všelijaké dobroty a všetko sama vyrábaš. Ovocná koža, tak to som ešte nepočula, ale finálny efekt je naozaj úžasný. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...