panorama3

panorama3

pondelok 13. októbra 2014

Víkend...

 bol skutočne nádherný a babie leto je priam ukážkové.
...
Boli sme ako inak aj v lese a doniesli sme si okrem iných hríbov aj jelenky poprehýbané
ktorým sa teraz darí a zadarilo sa aj nám :-)

Asi každá z Vás vie jelenky nahadzať do sladkokyslého nálevu...no ak by predsa nie tu je...
...
Nálev...             4lvody, 1l octa, 350g cukru a 100g soli.
Na dno pohára, kôpor, 2ks nove korenie, 4ks čierne korenie, klinček a koriander.
...
Odbehnete do záhrady ak ju mate :-) ja som tak spravila a čo tam ešte bolo...
rôzna paprika, zelené paradajky, patizóniky, cibuľku drobnú sadenú zo semiačka na tento účel, 
uhorku a z chladničky mrkvičku som ozdobne nakrájala a plnila poháre prekladaním zeleninky 
a očistenými, nakrájanymi a obarenými jelenkami.
...
...
keďže bolo aj veľa prašiviek, nestihli by sme ich skonzumovať za čerstva, dala som ich vysušiť, ostali krásne biele.
Pred...
...
po...
...
...
Vyskúšala som aj domácu "Lúčinu"
Použila som na ňu domáci jogurt a kys. smotanu...  1l jogurtu 250g smotany.
Zmiešať, poprípade nasekať bylinky, soľ a naliať zmes na plátno nechať stekať v chladničke  
24hod. srvátku.
Zo srvátky som urobila zemiakovú polievočku na kyslo.
...
Výsledok, super Lúčina s pažítkou bylinkami a sušenými paradajkami ( moje sušené paradajky) Tu
Zjedli sme ho len sa zaprášilo...už mi odteká ďalší :-)
...
...
Začali sme spracovávať jablka a hrozno, ako aj po minulé roky lisom, do plastových fliaš... Tu a Tu
len teraz zopár fľaštičiek som sterilizovala do skla na doplnenie vody 
pri návšteve sauny a doplnenie vitamínu.
...
V pravo je šťava jablkova s bielym hroznom a v ľavo Smoothie Tu...Ja som použila, černice,
maliny, jablko a tmavé hrozno. Mňam v saune sme si pochutili :-)
...
Hrozno sa pekne rozrastá, je potrebne predĺžiť oporu :-) 
...
ponúknite sa...biele alebo tmavé?...
...
Paradajky v skleníku sú stále ok...nabudúce zasadim viac.
...
...
Prichytený pri čine, no nechápem čo ho tam tak fascinuje v mojich kvetoch :-( :-)
...
...
...
...
...
...
...
Prajem Vám krásne pokračovanie babieho leta a ďakujem za návštevu. 

11 komentárov:

  1. Majka, máš to zase všetko super.....niektoré huby nepoznám, napríklad jelenky....a prašivky sme nikdy nezbierali. Záhrada ešte krásne zakvitnutá...jana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Maruško, ta jsem všechno prohlédla a pročetla a mám jen dvě slova - ach a mňam. Ach nad krásou tvé podzimní zahrady a mňam komentovat nemusím!
    A pesanovi to v tom záhoně moc sluší :o)
    Pa, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Přiznám se, že nevím jak se u nás říká jence, prašivka - to jsou pýchavky.
    Zavařená zelenina vypadá bezvadně.
    Máš krásnou zahradu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Marynko, tak houby momentálně nerostou, bylo na ně moc mokro, našla jsem jen lišky, na polévku. Jak vidím nakládanou zeleninu, tak se mi sbíhají sliny :O), miluji ji a dělám ji hodně. Lučinku si také dělám domácí a můžeme si ji v klidu cenově dopřát, kolik chceme kupovaná není tak dobrá a je strašně drahá. Momo se mi líbí, je jako náš Matěj, ten si libuje v růžičkách. Máš ještě krásně kvetoucí růžičky a moc pěknou podzimní výzdobu, včetně krásných jablíček, měj pěkný večer Maryša :O)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pááni Maruško, to je neuvěřitelné co ty toho stihneš:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Maruško máš krásnou podzimní úrodu, u Tebe je vždy radost se zastavit a pokoukat jak Ti vše krásně roste a kvete, krásné dny ...:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj Maji, musím, se přiznat, že některé houbičky vůbec neznám. Na zimu jsi skvěle připravena. Ze zahrady máš parádní úrodu, hrozny rajčátka, ořechy, jablíčka, prostě supr.
    Momo má oravdu skvělý úkryt, jen se divím, že se nebojí včelek.
    Tvoje kytičková zahrada je ráj, ten pohled na Tvé kytí nikdy nezklame, vždy potěší. Před domem to máš hezky vyzdobeno.
    Maji , měj se krásně a přeji prima víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mery,
    tedy to je úrodička!
    Těch hub, hoznů, jablíček, ořechů, paráda!
    Na zimu jsi připravená lépe než já!
    Alespoň, že tu domáci lučinu taky dělám ;-)
    Děkuji Ti moc za krásný komentář a přeji i Tobě krásné podzimní dny!
    P.S. U nás včera skončilo babí léto a dnes je už zima, déšt, vítr :-(

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...